קרינה אלקטרומגנטית (מעשה ידי האדם) ודמנציה

בסוף 2013, כעשור לאחר שמוחי החל להידרדר והביא להרס הקריירה המצליחה שלי, גם גופי קרס כתוצאה מרגישות לכימיקלים סינתטיים (זיהום סביבתי). מומחי הרפואה בארץ לא ידעו לעזור. 
חיפשתי מידע בעקשנות ומצאתי את טום ווארן, שהיה המקרה המתועד הראשון של ריפוי מוחלט מאלצהיימר, בעקבות הוצאת סתימות אמלגם משיניו וספיחת מתכות כבדות מרקמות גופו. סיכמתי כל קטע בספרו עשרות פעמים, עד שהצלחתי לזכור. זו היתה נקודת המפנה - הבנתי כי נטיות גנטיות גרמו לטום, לסבתי (שחלתה באלצהיימר בגיל מוקדם יחסית) ולי לפתח דווקא ניוון מוחי, אבל הסיבה לחולי בגיל כה צעיר נבעה מחשיפה למפגעים סביבתיים. 
.
בחקירתי, מצאתי דמיון בין אוטיזם לבין ה"אלצהיימר שלי" (שנובע מסיבות סביבתיות, כמו 90% ממקרי הדמנציה כיום). למדתי מהורים לאוטיסטים, שהינם רגישים למתכות, לכימיקלים ולקרינה, אוטיסטים שסובלים מתופעות גופניות דומות לשלי ושל רבים שחווים ירידה קוגניטיבית בעקבות חשיפה לרעלים, למתכות ולקרינה אלקטרומגנטית. גם העלייה בשיעורי האוטיזם, הפרקינסון והאלצהיימר דומה ותואמת את גלי העלייה בכמות הזיהום התעשייתי והקרינה האלקטרומגנטית בסביבת המגורים והעבודה.
.
נמנעתי מכימיקלים סינתטיים, הפסקתי להשתמש בציוד אלחוטי ונמנעתי מקרינה בלתי מיננת (במהלך חיפוש מגורים באיזור נקי התפתחה לי גם רגישות קיצונית לקרינה מסלולר, וויפי ועוד). 
"עבדתי" בשיקום הגוף, שרוב המערכות בו קרסו. 
שינוי אורח החיים – תזונה, פעילות גופנית, הירגעות, שהייה בטבע, צ'י קונג, הימנעות מקרינה אלחוטית, ניקוי רעלים – הביא לשיפור ניכר בבריאותי. 
כשנעלמו התסמינים הפיזיים, הבחנתי כי חל שיפור משמעותי גם ביכולת הריכוז ובשליפת מילים, ה"ערפל המוחי" התבהר ובמידה מסוימת החלו הזיכרון וההתמצאות המרחבית להשתקם.
.
כשהתאוששתי, מצאתי עוד עשרות מקרים, ששיקמו הידרדרות קוגניטיבית בשנים האחרונות, בעזרת תפיסה הוליסטית. הצלחות השיקום בעזרת שינוי אורח חיים והימנעות ממפגעים סביבתיים, לצד תגליות מחקריות, החלו לאתגר את התפיסה השולטת בחקר מחלת האלצהיימר - עשרות שנים התמקד המחקר בהסרת משקעים של שני חלבונים - עמילואיד בטא וטאו - שנחשבו כגורמי המחלה. 
.
בנוסף להשערות החדשות כי משקעי החלבונים הם חלק מתגובת ההגנה של הגוף כנגד פולשים וזיהומים, יש להתייחס גם להשפעות הקרינה האלקטרומגנטית על מערכת העצבים.
כאשר פרופ' אינה סלוצקי הגיעה לחקר אלצהיימר, היא הופתעה לגלות כי לא התייחסו למוח, אשר פועל באותות חשמליים, בגישות המקובלות לגבי רשתות עצביות בחקר הזיכרון, אלא כגוש חומר (כמו בחקר איברים אחרים). משך עשורים התמקדו בביוכימיה הפתולוגית והתייחסו אל העמילואיד כאילו תפקידו היחיד הוא לגרום לאלצהיימר, בעוד הוא הכרחי להעברת אותות חשמליים בהיפוקמפוס, לשמירה על גמישות תאי העצב וליצירת זיכרון. סלוצקי מצאה כי לא רק רמה גבוהה של עמילואיד (כמו באלצהיימר) בעייתית, אלא גם רמה נמוכה מדי משבשת תקשורת עצבית. פעילות חשמלית במוח משפיעה על יצירת עמילואיד, אשר נוצר בשני "אורכים" - העמילואיד הארוך "רע" ומצטבר כמשקעים, בעוד העמילואיד הקצר "טוב" ומועיל. האיזון ביניהם הכרחי - ממצא התואם דיווחים על הצלחות בטיפול בפתולוגיה חשמלית בקרב מטופלים, בשלבי ההידרדרות הקוגניטיבית הקודמים לאבחון אלצהיימר. ההשערה של סלוצקי היא כי באלצהיימר משתבשת הבקרה במעגלים עצביים שקשורים לזיכרון וללמידה. בעקבותיה נפגעת גמישות התפקוד המוחי. במחקרה מחפשת סלוצקי דרך להחזיר את המערכת לאיזון (הומיאוסטזיס).
חקר פעילות חשמלית במוח של עשרות חולי אלצהיימר (אלצהיימר "אקראי" כמו 90% מהמקרים, שאינם תורשתיים) גילה כי 40% מהם חווים התקפים דמויי אפילפסיה בשנתם. ההידרדרות הקוגניטיבית של חולים שחוו התקפים היתה מהירה יותר, בהשוואה לאלה שלא חוו אותם. קשר בין פתולוגיה חשמלית להידרדרות הזיכרון נמצא גם במוחות של נבדקים, שרק החלו להתגלות אצלם סימני דמנציה, שמאוחר יותר התבררה כאלצהיימר (Duffy, 1984). ממצאים אלה מעלים אפשרות לזיהוי מוקדם של המחלה, לפני הופעת תסמינים קשים ואולי גם לפני היווצרות משקעי העמילואיד.
כיוון שהגורם לליקוי הוא כשל בבקרה ההומיאוסטטית של המוח, משערת סלוצקי כי טלטלה חשמלית יזומה במוח תאפשר למדוד את המהירות בה חוזרת המערכת המוחית לשיווי המשקל ולפתח מדד לבריאות המוח, שישמש לאבחון מוקדם של אלצהיימר.
.
.

קרינה אלקטרומגנטית (מלאכותית) ודמנציה

תדרי הסלולר והציוד האלחוטי קרובים לאלה של מערכת העצבים שלנו. כלל שנחשפים יותר לקרינה האלקטרומגנטית המלאכותית, חלים בהדרגה שיבושים בתקשורת העצבית. לא כולם יהפכו רגישים לקרינה, כמוני וכמו חברי המתרבים מדי יום (אותנו מרחיק הגוף שלנו מחשיפה לקרינה בתסמינים קשים), אך כולם נפגעים, אט אט ובהדרגה. עם השנים, מצטברות עדויות מחקריות לפגיעה קוגניטיבית כתוצאה מחשיפה לקרינה אלקטרומגנטית (סלולר, וויפיי, טלפון אלחוטי, מיקרוגל.. וגם מכשור חשמלי), למרות ניסיונות התעשייה לקבור מחקרים אלה ולמנוע מהם מימון ופרסום. נפגעי קרינה לא צריכים מחקרים - כולנו מכירים את ה"ערפל מוחי" וה"טמטום", את הבלבול והקושי לשלוף מילים, לזכור, להתרכז, לעשות חישובים פשוטים, לתכנן ולהפעיל שיקול דעת.. בזמן ולאחר חשיפה לקרינה. כשהחשיפה לקרינה מתמשכת ההשפעה השלילית על היכולת המוחית ארוכת טווח. כשאנחנו נמנעים מחשיפה לקרינה יש שיפור בתפקוד המוחי. מצב זה, כאמור, הוגדר על ידי פרופ' דומיניק בלפום כ"טרום- אלצהיימר".
.
הגוף שלנו בנוי ממערכות ביו-חשמליות. תאי העצב מתקשרים באותות חשמליים. מעגלים חשמליים עדינים פועלים בקרומי התאים, במבני התאים, במוליכות למחצה של תאים, במסלולי DC בעור ו- AC במערכת העצבים, במוליכות למחצה של הדנ"א, בגלי המוח ובתדרי הלב, ואפילו מערכות גבישיות, כמו עצמות השלד כוללות קלציט ומגנטיט, שעשויות ליצור אפקט חשמלי הנקרא piezo (לחץ בגביש גורם ליצירת זרם חשמלי) בהשראת שדות אלקטרומגנטיים חיצוניים, שעלולים לפגוע בגדילת העצמות (Baconnier et al., 2002 אצל שליט"א).
פעילות גלי המוח מועברת באמצעות יונים, שהם אטומים טעונים מטען חשמלי, ולא בשידור אלקטרונים (כמו במערכות חשמל מלאכותיות). ניתן למדוד פעילות חשמלית בגוף, לדוגמא פעילות המוח נמדדת ב- EEG ומנוטרת בגלאי שקר, פעילות הלב נמדדת באק"ג ECG). כל התהליכים החשמליים בגוף רגישים מאד לשדות אלקטרומגנטיים חיצוניים, שעלולים לשבש פונקציות ביוכימיות ופיזיולוגיות נורמליות.
במערכות התקשורת שיצר האדם גלי רדיו משודרים רציף, בעוד בסלולר המידע מקודד ומורכב על אות שידור. שידורים סלולריים ומכ"מ אינם שידור רציף, אלא בפעימות- פולסים. כל פעימה מקודדת מידע בתבניות מחזוריות שונות ( 8 יחידות בטכניקת GSM, 4 בטכניקת TETRA). קידוד זה מאפשר לתחנות הבסיס (המשדרות דרך האנטנות) לתקשר בו-זמנית עם טלפונים רבים. אנרגיה של גל שידור יוצרת זרמי חשמל חלשים, שעוצמתם לא עולה על עוצמת הזרמים הטבעיים, אך הם מוגברים בעת ספיגתם באיברים חיים בגלל תהודה (resonance). כשגלי השידור (הסלולרי) נספגים בתאי גוף חי הם גורמים לנזקים קשים יותר מגלי רדיו רציפים. בניסויים שערכו דר' זמיר שליט"א וד"ר ענת ברנע (מומחית לגלי המוח) נמצאו שינויים בולטים בגלי המוח, בעת חשיפה לקרינה סלולרית.
.
תיאורטית, ספיגת אנרגיה בגוף גורמת לחימום הרקמות, אולם, שידור סלולרי גורם לעליית טמפרטורה זניחה (אלא אם צמודים לאנטנת מכ"מ). על קרינות ברמות אלו מבוססות המלצות ICNIRP לתקני בטיחות בחשיפה לקרינה, שאינן מגינות על הציבור. אבל מחקרים רבים הראו שגם קרינה שאינה מחממת גורמת נזקים, כיוון שגוף האדם מתפקד כאנטנה (Weinberger and Richter 2002 אצל שליט"א) וקולט את הקרינה הסלולרית. באזורים מסוימים בגוף נגרמת תהודה (resonance) בגלל תאימות ממדי האיברים לאורך הגלים הפוגעים בהם. איברים אלה סופגים מנות קרינה גבוהות מהממוצע המחושב לכל הגוף.
בגלל הפעימות ותבניות השידורים הסלולריים, נוצרים תדרים משניים במחזורים. זה כולל תדרים רבים, אשר תואמים אותות טבעיים נורמליים (כמו בפעילות החשמלית של גלי המוח). חלק מהתדרים המשניים הנמוכים שנוצרים במחזורי השידור הסלולרי קרובים ודומים לתדרים של גלי המוח. שליט"א מציין דימיון גם לגלי 'התהודה של שומן' (Schumann), המהדהדת בין האדמה לבין היונוספירה. התדר העיקרי בתהודה זו 7.8Hz תומך בוויסות תהליכים נורמליים בגוף ומעניק לגוף הרגשת "בריאות" נוחה. השפעת תהודה זו נתגלתה כשאסטרונאוטים ששבו מהחלל החיצון, בו תהודה זו אינה קיימת, וסבלו מהפרעות תפקוד ומפגיעות גופניות. יצירת מלאכותית של תהודה זו בחלליות הפסיקה פגיעות אלו.
.
תדרים מעשה ידי אדם הם עקביים, לעומת גלים אלקטרומגנטיים טבעיים של הגוף, שאינם סדירים. תאי הגוף מזהים את התדרים המסודרים, גם בעוצמות נמוכות מאד (שלא גורמות לחימום), ומגיבים כלפיהם (כשאורכם למעלה משנייה אחת). כתוצאה מספיגת הקרינה החיצונית משתבשות פעילויות גלי המוח, ונגרמים סימפטומים של: עייפות, כאבי ראש, דיכאון, בלבול, חוסר התמצאות, אובדן זיכרון, הפרעות שינה, הפרעות ראייה, טנטון (צפצוף באוזניים) ועוד. לדוגמא, פעימות סלולריות בקצב של כ- 17 בשנייה, קרובות לתדר 16Hz של גלי המוח, אשר מורה לתאי עצב לשחרר יוני סידן. ספיגת תדר זה משידור סלולרי גורמת להפרעה בפעילות העצבים, שמתבטאת בפגיעה בזיכרון קצר מועד (כמו ה"היכן היינו?" האופייני בסיום שיחה בסלולר.. מציין שליט"א).
.
באופן דומה, תדרי שידור סלולרי נוספים גורמים לתופעות שונות, לדוגמא מונה שליט"א:
תדר 0.95Hz פוגע בקצב הלב,
תדר 4.5Hz גורם פרנויה, וחוסר תפקוד מוחי,
תדר 6.0Hz גורם דיכאון, והתאבדות (משבש אות בתדר 6.6Hz הקיים בכל מוח אנושי),
תדר 7.8Hz (העיקרי בתהודת Schumann) - גורם להרגשת בריאות ונוחות,
תדר 10.0Hz גורם מצב היפנוטי - ומשמש כדי להשפיע על קהל בכנסיות בעת דרשה ועל הפונים לווידוי.
תדר 11.0Hz גורם מאניה או זעם (התדר הטבעי 10.8),
תדר 12.0Hz למשך 4 שניות - גורם התקף אפילפטי.
תדר 17.6Hz גורם לתאי עצב לאבד יוני סידן,
תדר 25.0Hz בקרינה המכוונת לראש גורם עיוורון, ובכיוון לחזה - גורם להתקף לב.
תדרים נוספים גורמים לשינוי גלי מוח בזמן שינה, שינוי לחץ דם, דיכוי מערכת החיסון, פתיחת BBB, וגרימת סרטן.
מידע על תדרים אלה נתקבל במעצמות העולם, בעת ביצוע מו"פ לפיתוח נשק פסיכוטרוני, טוען שליט"א. רק חלק קטן ממידע סודי זה דלף לפרסום.
.
תדרים של גלי המוח כוללים:
גלי אלפא - 8-13Hz
גלי בטא - 14-25-50Hz
גלי גאמא - כ- 50Hz
גלי דלתא- 1-3.5Hz
גלי טטא - 4-7Hz
.
תדרי הפעימות, או קרינות משנה, בשידור הסלולרי, קרובים לגלי המוח הטבעיים. ולכן, הם משבשים אותם. קרינות סלולריות גורמות להוצאת יוני סידן מתאי עצב. כתוצאה מכך, נגרם קושי בזיכרון קצר מועד. הנזקים במערכת העצבים מצטברים עם הזמן - ניכרים בירידת כושר למידה וזיכרון, עייפות, חוסר תפקוד, דיכאון ואף זעם. כמו כן, נמצאו התקפים אפילפטיים באנשים רגישים.
.
(בנוסף, קיימים מנגנוני פגיעה נוספים של קרינה אלקטרומגנטית בגוף, הכוללים פגיעה מצונית, שבירת דנ"א, שבירת מחסום דם-מוח, פגיעה בפוריות ועוד)
.

תמונה 1 – מהאתר של דר' זמיר שליט"א:

שידור אנטנה סלולרית GSM עם גופי שידור לדור 2, ודור 3, בעת שירות ל- 8 מטלפנים (באדיבות האתר Next up).
תבנית השידור לכל המטלפנים היא בפעימות שכל אחת נמשכת 4.6 אלפיות שניה (הקרוב לתדר 4.5Hz הפוגע בתיפקוד המוח) .
כל תבנית חוזרת 217 פעמים בשניה, ומשבשת את תדר 217Hz המיוצר בהיפוקמפוס בתחתית המוח. איזור זה, בעל תפקיד עיקרי בלמידה, בזיכרון, במודעות למרחב והתמצאות. פגיעה בתדר זה משבשת פעילויות קוגניטיביות אלו. ובנוסף, עלולה לגרום לאפילפסיה.
בשידור GSM נוצרים תדרים נמוכים נוספים, פעימות כגון 8.35Hz, שהוא 217:26, ן- 4.25Hz ., ו- 4.25Hz, שהוא 217:51. תדרים אלה משבשים את גלי המוח, ונמצאו כגורמים שינויים בתדרים : 8-10, 10-12, 13-20Hz.
.
בנוסף לשידור הסלולרי האזרחי, קיימת רשת סלולרית וקשר צבאיים TETRA (כינוי "ורד הרים") הנמצאת בפריסה בכל הארץ. דר' שליט"א מדד את תדריה (הקרובים ל- 400Hz) כמעט בכל מקום בארץ, כמו גם את תדרי דור 2, ו- 3 (לפני פריסת דור 4).
תדרי השידור שלה מוצגים בתמונה 2 - רצף מובנה הנמשך 56.7 אלפיות שנייה חוזר כפעימות בכל שניה 17.65 פעמים, פועל כתדר של 17.65Hz, שקרוב לתדר הטבעי של 16Hz, המשמש כהוראה לתאי העצבים, לפלוט יוני סידן, וכך נגרם שיבוש בתיפקודיהם.
תדר זה נמצא בין התדרים 15-20Hz שעלולים לגרום באנשים רגישים להתקף אפילפטי (Mannet at al 1998 אצל שליט"א).
.


תמונה 2 – מהאתר של דר' זמיר שליט"א:

סיגנלים אופייניים של שידור אנטנה סלולרית ברשת הצבאית TETRA (באדיבות ד"ר אלסדייר פיליפס) כפונקציה של הזמן. נראות פעימות שידור וכן האיפנונים של גלי השידור. חלק נמצא בתחום גלי המוח. התבנית הנמשכת 56.7 אלפיות שניה, חוזרת בשניה 17.65 פעמים.
.

תמונה 3 – מאתר "ללא קרינה בשבילך" של עמיר בורנשטיין.

תדרי קרינת רדיו (תדר גבוה, כלומר - לא חשמל) .. לא כולל את כל התדרים בהם אנחנו מוצפים, לא תדרי מכ"מים ולא תדרי דור 5 שעומדים לפרוס בקרוב ויגדיל את טווח התדרים, ואת טווח הפגיעה
.
.
.

מקורות:
1-     ספרו ומחקריו של דר' דייל ברדסן
The End Of Alzheimer's (2017)   - Taking insights gleaned from over 40 years in medicine, Dr. Bredesen has authored a groundbreaking guide to prevent and reverse Alzheimer’s Disease that fundamentally changes how we understand cognitive decline.
Reversal of Cognitive Decline:   (2014)100 Patients Report of 100 patients, treated by several different physicians, with documented improvement in cognition, in some cases with documentation of improvement in electrophysiology or imaging, as well. This additional report provides further support for a randomized, controlled clinical trial of the protocol and the overall approach.
Reversal of cognitive decline in Alzheimer's disease. - The first description of the reversal of cognitive decline in patients with early Alzheimer's disease or its precursors, MCI (mild cognitive impairment) and SCI (subjective cognitive impairment).
Transcriptional Effects of ApoE4: Relevance to Alzheimer's Disease. - We showed that ApoE4 acts as a transcription factor and binds to the promoters of genes involved in a range of processes linked to aging and AD disease pathogenesis. These findings point to novel therapeutic strategies for AD and aging, resulting in an extension of human healthspan, the disease-free and functional period of life.
מחקרים נוספים:
https://www.researchgate.net/scientific-contributions/38947934_Dale_E_Bredesen

2-     ספרם של זוג הנוירולוגים שרזאי שתרגמתי לעברית – "אלצהיימר ובעיות זיכרון: מניעה, טיפול ותקווה", 2018, הוצאת פוקוס


3-     . Duffy FH, Albert MS, McAnulty G: Brain electrical activity in patients with presenile and senile dementia of the Alzheimer type. Ann Neurol 16:439-448. 1984


4-     תקציר ראיון ברדיו קנדה עם פרופ' בלפום


5-     מחקרים של דר' בלפום


6-     ספרה של איריס עצמון "הסלולרי – לא מה שחשבת", 2007

7-     אתר "ללא קרינה בשבילך" – עמיר בורנשטיין


8-     אתר של דר' זמיר שליט"א


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

(גם) חשיפה לעובש גורמת לאלצהיימר

דמנציה נמצאה כקשורה למחסום דם-מוח דליף